Information

Almen information

Undgå PBS-gebyr pr. 01.04.2016.
Tilmelding af automatisk kortbetaling eller som PDF via E-mail

Automatisk-kortbetaling

På grund af stigende omkostninger fra NETS (tidligere PBS), vil der pr. 1. april 2016 blive opkrævet 7 kr. pr. samlet PBS-opkrævning.

Gå til Glentens Selvbetjening og tilmeld automatisk kortbetaling, eller send en mail til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. med ønske om, at du fremover modtager din faktura via e-mail ( husk at påføre dit medlemsnummer ).

 


Herunder finder du informationer om overdragelse, bero, genåbning, pakkeskift mv.
 

Overdragelse

Glentens generalforsamlinger den 16. februar 2012 og den 22. marts 2012 har besluttet at antennetilslutningen ikke længere skal være personligt ejet, men tilknyttet den boligenhed (ejendom eller lejlighed), hvor den er tilsluttet.
Derfor kan der fra og med den 22. marts 2012 ikke længere ske overdragelse af antennetilslutningen.
Dog kan ny ejer / lejer sende en mail til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. med ønske om overtagelse af eksisterende Tv signal. Vi skal have oplyst det fulde navn, adresse, telefonnummer og mailadresse. 

 


Bero

"At sætte i bero" betyder at Glenten sender en tekniker ud på adressen hvor der lukkes for signalet i standeren, til den som har ønsket bero. Bero betragtes som at man er hvilende medlem. Når kabelnettet bliver sat i bero kan man ikke modtage TV, radio, IP-telefoni eller Internet via antennekablet. Man kan have sin tilslutning i bero lige så længe som man ønsker. Det vigtige er, at det er ejeren af antennetilslutningen som skriftligt skal melde bero til Glenten. Vi sætter i bero med en måneds skriftlig varsel op til et nyt kvartal f.eks. hvis du ønsker bero pr. 1. juli skal Glenten senest have besked den 1. juni. Man kan ikke sætte i bero midt i et kvartal. Den nemmeste måde at melde bero på er via mail. Det koster ikke noget at sætte i bero. Gældende Pr. 1. Oktober 2015: Opsigelsesvarsel ændres, så man nu kan sætte i bero pr. løbende måned + 1 måned. 

 

Genåbning

En tilslutning kan enten være i bero eller være restancelukket. For at en åbning af signalet skal kunne finde sted, skal ejerskabet være på plads og pakkevalg skal meldes til Glenten. Det koster 595 kr. at få genåbnet signalet. Hvis man har en restance skal denne også betales først. Glentevejs Antennelaug skal have pengene på kontoen førend vi sender tekniker ud på adressen. Når Glentens teknikere har fået opgaven i hånden, tager det normalt max. 3 dage inden at signalet er genåbnet (weekenden tæller ikke med). Du vil derefter modtage en faktura for det resterende kvartal. Der er ingen tidsfrist for genåbningen af et signal.

 

Pakkeskift - Gældende per 1. januar 2017

Der er 5 forskellige pakker at vælge imellem. Hvert efterår er der kanalafstemning, hvor alle medlemmer kan stemme om, hvilke tv-kanaler som ønskes i tv-pakkerne. Herefter stemmes der om tv-pakkerne, på generalforsamlingen i februar.
Eventuelle ændringer på programfladen træder i kraft pr. 1. april.

 

Det er GRATIS at skifte tv-pakke ved ny-indflytning

Flytter du ind i et hus eller lejlighed (faktuel adresseændring), kan du inden for 1 måned efter indflytningen meddele Glenten ønske om skift af tv-pakke. I så fald sker pakkeskiftet uden omkostninger for dig som medlem.

 

Herefter er der en KOSTPRIS

Meddeles ønske om pakkeskift senere end 1 måned efter indflytning, kan pakkeskiftet ikke ske uden omkostninger for dig som medlem. Det koster 300 kr. at skifte tv-pakke fordi den tv-pakke som er hos det enkelte medlem, er bestemt af et ”filter”. Hvis du ønsker at skifte tv-pakke, skal dette filter derfor skiftes. Dette kræver at Glentens tekniker skal køre ud til adressen for at skifte filteret og derfor koster et pakkeskift 300 kr. som udelukkende går til løn, kørsel, forsikringer og materialer. Der er udelukkende tale om kostpris.

 

Der er forskellige måder, at man kan meddele pakkeskift på. Den nemmeste måde, er via mail på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.  
Her får du også en kvittering på dit ønske. Hvis man ikke har adgang til internettet, kan man sende slippen fra medlemsbladet.
Det er GRATIS at sende den.

Ønsker du pakkeskift OP, sker dette inden for 14 dage.

Ønsker du pakkeskift NED, skal vi have besked inden den 10. i en måned, for at pakkeskiftet kan træde i kraft omkring den 1. i den efterfølgende måned. Meddeles ønske om pakkeskift efter den 10. i en måned kan dette først effektueres måneden efter igen.

 

Indstilling af TV-kanaler

Glenten kan ikke og har ikke mulighed for at være behjælpelig med indstilling af TV kanaler. Hverken analogt eller digitalt. Dette med baggrund i at der er så mange forskellige typer og Glenten kender ikke alle manualer.

Medlemmer som ikke selv kan få hjælp til dette via en nabo, vicevært eller familie kan kontakte en TV og Radio forhandler som vist forneden, det koster hos disse forhandlere 350 kr. Det kunne være en fordel for medlemmer at måden, at gøre det på noteres ned af teknikeren, så man selv kan udføre det en anden gang. Ved digital søgning kan man se her i bladet, hvordan man gør det eller også på info kanalen og her på hjemmesiden. Der er forskellige ting som skal indtastes. Ellers henvises til TV'ets manual eller spørg din forhandler.

Ønsker du et teknikerbesøg til kanalsøgning, koster det 350,- kr

Kontakt ES KABELTV (Glentens Servicepartner) for tidsbestilling på tlf: 82 13 05 33

 

Flytning

Når du flytter, er der flere faktorer som gør sig gældende. 

Du har mulighed for at sætte antennen i bero ( hvis ikke din udlejer har en anden aftale med Glenten ) Glenten skal have skriftlig besked fra dig. Du kan også overdrage tilslutningen ved at ny ejer / lejer sender en mail til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. med ønske om overtagelse af eksisterende Tv signal. Vi skal have oplyst det fulde navn, adresse, telefonnummer og mailadresse. Det er op til dig at sørge for at Glenten får besked, da du ellers opkræves igen.

Bor du derimod til leje og flytter skal du melde dette til Glenten eller bede din udlejer om at melde det til os. Flytter du midt i et kvartal skal du og din udlejer ordne et evt. økonomisk mellemværende jer imellem.

 

 

Er du privat udlejer

Som udlejer og ejer af tilslutningerne i dine ejendomme, har du mulighed for at lave forskellige aftaler. Enten kan du vælge selv at stå for opkrævningen, pakkeskift m.v. eller du kan vælge at lejerne selv står for betalingen og pakkeskift. Hvis du vælger at det er lejerne som skal stå for det, har du forpligtigelse til at melde til og fraflytninger til Glenten i god tid samt hvis lejerskiftet sker midt i et kvartal, at ordne det økonomiske mellemværende. Hvis et lejemål står tomt i en periode, hæfter du som ejer af tilslutning for fakturaen i periode. Det samme gælder eventuelle restancer fra lejeren.

 

Faktura

Medlemmer bliver opkrævet en gang pr. kvartal. Enten opkræves man direkte af Glenten eller via sin udlejer. Nogen betaler pakke 1 over huslejen og differencen til en anden pakke til Glenten. Faktura bliver sendt ud kvartalsvis, og det koster 50 kr. i fakturagebyr, hvis man IKKE har tilmeldt sig til PBS. Bliver fakturaen ikke betalt, vil man modtage en påmindelse med et gebyr på 95 kr. og et varsel om at kabeltilslutningen bliver lukket uden yderligere varsel, hvis der ikke betales inden fristen.

På grund af stigende omkostninger fra NETS (tidligere PBS), vil der pr. 1. april 2016 blive opkrævet 7 kr. pr. samlet PBS-opkrævning.

Gå til Glentens Selvbetjening og tilmeld automatisk kortbetaling, eller send en mail til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. med ønske om, at du fremover modtager din faktura via e-mail ( husk at påføre dit medlemsnummer ).

 

Nytilslutninger

Glentevejs Antennelaug dækker rigtig mange steder i Odense. Mange af stederne er der ikke installeret kabelføring fra standeren og ind til boligen. Derfor kan du kontakte os pr. telefon eller via mail og få oplyst om der er en tilslutning på din adresse eller om det er muligt at få det. Nytilslutning koster 1995,-

 

Internet

Stofa leverer internet på de fleste adresse, du kan kontakter dem på tlf. 88 30 30 30 - Glenten har intet med det at gøre. Undtaget er de som bor i det tidligere Tarup Antennelaug, Kolibri Antennelaug, Søndermarken og Østparken Antennelaug da kontaktes Glenten. Det gælder for Internet at der som minimum skal være et aktivt signal i pakke 1.

 

Analogt og digitalt signal

Glenten udsender kun tv-signal i digitalt format. Har du en fladskærm med DVB-C MPEG4 tuner kan du modtage signalet digitalt som er det nye format for tv-modtagelse. Hvis du ikke har indbygget DVB-C tuner kan du købe en boks med DVB-C tuner og MPEG4 til modtagelse af digitalt signal hos udvalgte forhandlere, såsom Elgiganten, Power o.lign.

 

HD TV

Glenten leverer mange HD kanaler. Det eneste, der kræves er, at man har en af de moderne fladskærme eller boks med DVB-C tuner og MPEG4.

 

Glenten Vælg Selv

Glenten Vælg Selv er Glentens menu kort på de forskellige TV programmer som du kan købe i tillæg til den ordinære pakke. Man skal minimum have pakke 1 samt et digital tv eller boks med Conax. Der tegnes abonnement på en TV pakke.