Internet

Support

Her finder du svar på ofte stillede spørgsmål

SUPPORT OG VEJLEDNINGER

Klik på spørgsmålene for at se svarene.

Vi har et godt og stabilt internet, men skulle du få problemer, så start med denne checkliste:

Checkliste, hvis din internetforbindelse ikke virker

  • Har du tv-signal, og er det godt nok? Hvis tv-signalet er OK, skal dit internet også virke. Hvis tv-signalet ikke er OK, så tjek om alle kabler er tilsluttet korrekt (at de f.eks. ikke er vippet ud, mens man kom forbi med støvsugeren).
  • Sluk for modem (tag strømmen helt fra), vent ca. 10 sek., tænd igen og se om dit modem starter selv igen.
  • Sluk helt for din pc og genstart den. Tjek forbindelserne. Er kablerne skruet rigtig fast på modem?
  • Tjek om kablet der går hen til dit modem er blevet bøjet/knækket for meget. Det kan have indflydelse på ydeevnen for internettet.
  • Er din pc 100% fri for virus og spyware? Gratisprogrammet Avast kan give problemer.
  • Har du installeret alle Windows-opdateringer på pc’en?
  • Hvis du normalt bruger wifi, så prøve at koble din pc direkte til modem med kabel.
  • Dit modem kan være defekt. Ved lynnedslag i nærheden kan modem – ligesom alt andet elektronisk udstyr – være ødelagt. Det er som regel ethernetporten, der bliver ødelagt.

 

Glenten tilbyder ikke en e-mail tjeneste.

Glenten anbefaler en af de mange gratis mailtjenester, såsom Google Gmail, Microsoft Mail, Yahoo eller lignende.

Hvis du ikke kan finde din trådløse forbindelse, kontroller nedenstående

Kontroller om der er grønt lys i lamperne 2.4G og 5G på forsiden af dit modem.

 

  • Hvis der er grønt lys, prøv at genstarte ved at slukke og tænde for modemmet
  • Hvis der ikke er grønt lys, tryk på knappen wifi on/off bagpå modemmet og afvent 10 sekunder.
 
 
Modem opsætning
Modem opsætning

SÅDAN TILSLUTTES DIT GLENTEN MODEM

Du har fået udleveret følgende 2 dele til din internetforbindelse.

1.  Kabelmodem med strømforsyning

2.  Netværkskabel

Modem forside
Ethernet kabel

ANTENNESTIKDÅSE-TYPER

Dit eksisterende antennekabel skal blot forblive monteret i antennestikdåsens stik, hvor der står ”DATA”. Spænd kablet godt fast.

Stikdåse til internet

INSTALLATION AF KABELMODEMMET:

Sådan gør du:

1.  Antennekablet skal monteres i antennestikdåsens stik, hvor der står ”DATA”. Spænd kablet godt fast.

2.  Montér den modsatte ende af antennekablet i udtaget bag på kabelmodemmet. (se billede herunder) 

Modem bagside
Modemkabel
Ethernet kabel

3.  Sæt herefter strømforsyningen i kabelmodemmet i power og sæt stikket i din stikkontakt og tænd.

4.  Første gang du tænder kabelmodemmet, skal det finde den rigtige frekvens. Denne søgning kan tage op til 30min. før modemmet er online. Der vil være blinkende aktivitet i modemmets dioder under frekvenssøgningen.

5. Dit modem er online når der er konstant grønt lys i de 4 øverste dioder. 

Sådan opretter du forbindelse til wifi

Du finder adgangsoplysninger til wifi (trådløs) i bunden af dit modem eller på den medfølgende kasse.

SSID er det navn du skal finde når du søger efter wifi enheder i nærheden og S/N nummer er din adgangskode.

Der er både 2,4GHz og 5GHz i dette modem og vi anbefaler at benytte 5GHz hvis man bor i et område med mange wifi i nærheden.

Sådan vises et wifi netværk:   Eksempel:     C441DA-2,4GHz   –    C441DA-5GHz

Bund af modem

LOG IND PÅ GLENTEN SELVBETJENING

http://selvbetjening.glenten.dk 

Internet indstilling

Udfyld felterne.
SSID 
skal være minimum 2 karakter, wi-fi kode skal være minimum 8 karakter. 

Modemopsætning

Optimer dit wi-fi og hjemmenetværk for trådløs adgang? Hvor hurtigt skal det gå? Hvor kan du anbringe modemmet? Hvilke standarder understøtter dine enheder? Det er vigtige spørgsmål, for de afgør, hvilke løsninger du kan bruge, og hvordan du bedst griber det an.

Download vejledning og informationsfolder nedenfor

Glenten kan ikke, og har ikke mulighed for at yde telefonisk hjælp/support til kanalsøgning. 

Guide digital søgning

Sådan installerer du kort og modul til Glenten vælg-selv

Guide vælg selv

FOR SUPPORT PÅ DIT GLENTEN MOBIL ABONNEMENT

Kontakt vores samarbejdspartner Mobil Value på:

Tlf: 79 30 11 94

E-mail: support@glentenmobil.dk

FOR SUPPORT PÅ IP-TELEFONI

Kontakt vores samarbejdspartner evercall på:

Tlf: 44 40 40 40

E-mail: service@evercall.dk

For at se web-tv ( Glenten TV ) skal det aktiveres via MIT GLENTEN (Glenten Selvbetjening) 

Følg vejlgningen herunder: 

Vælg “MIT GLENTEN”

Mit Glenten knap

Vælg Streaming –> GlentenTV/Web-TV

Skriv en adgangskode og tryk derefter “Aktiver WebTV”

Web TV aktivering

Kampagner

BRUG FOR

HJÆLP?

Har du spørgsmål eller brug for support? Kontakt os, og vi vender hurtigst muligt tilbage.

Søgning

Tilmeld

Nyhedsbrev

og hold dig opdateret på hvad der sker i foreningen.

Vi udsender nyhedsbreve, når det findes relevant:

  • Når der sker ændringer i programfladen
  • Kommer prisændringer
  • Når der indkaldes til generalforsamling
  • Når vi lancerer nye produkter
  • Samt andre aktiviteter i foreningen, som er relevant for dig som medlem